Від «презентального» вчителя до «онлайн» вчителя: духовне здоров’я вчителів під час COVID-19. Мексиканський досвід

Автор(и)

  • Олена Жижко Автономний університет Сакатекаса, Mexico
  • Галі-Олександра Бертран Технологічний університет Дуранго, Mexico

DOI:

https://doi.org/10.32405/2663-5739-2021-5-97-111

Анотація

У статті висвітлено результати педагогічного дослідження, метою якого було виявити на основі вивчення мексиканського досвіду причини стресу вчителів під час пандемії COVID-19, пов’язаного з необхідністю переведення системи освіти у режим онлайн та активного використання цифрових технологій. Порушено проблему щодо зменшення в цій ситуації потрясінь, яких зазнають педагоги. Проведене дослідження показало, що вчителі (особливо літнього віку), які звикли працювати в аудиторному режимі, не готові виконувати функції онлайн-модераторів. Саме цей фактор спричинив у вчителів емоційний стан напруженості й нервозності. Зважаючи на особливості педагогічної діяльності, що передбачають високу зосередженість і напруженість, а також необхідність піклування про власне здоров’я та своїх рідних в умовах пандемії COVID-19, а також занепокоєння й тривогу щодо труднощів викладання у відокремленому режимі з використанням медіаційної технології, слід визнати, що це є «останньою краплею», яка впливає на психічний стан вчителя. Нервова система розхитується, а стан постійного хвилювання, невпевненості, роздратованості зумовлюють фізичний дискомфорт та захворювання. Емоційний стан стресу у викладачів посилюється пандемією COVID-19. Проте автори вважають, що цей стрес можна зменшити, якщо вчитель оволодіє основними принципами електронного «керування». Педагогів слід навчити використовувати інформаційно-цифрові технології. Таке навчання має бути організовано за андрагогічними принципами та передбачити врахування обставин, пов’язаних з традиційною освітою вчителя очної системи. З огляду на це автори вважають, що важливо передбачати побічні ризики, пов’язані з традиційною загальноосвітньою й технологічною підготовкою педагога. У процесі перекваліфікації вчитель може втратити свої найцінніші традиційні навички: читання оригінальних (на папері) текстів, рукописного конспектування, письмового вираження своїх думок, можливості працювати з письмовими джерелами, здатності до критичного аналізу, рефлексії, абстрактного мислення, уяви, творчості тощо.

Біографії авторів

Олена Жижко, Автономний університет Сакатекаса

доктор педагогічних наук, професор відділу гуманітарних наук

Галі-Олександра Бертран, Технологічний університет Дуранго

кандидат педагогічних наук, викладач відділу геофізики

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-31

Як цитувати

Жижко, О., & Бертран, Г.-О. (2021). Від «презентального» вчителя до «онлайн» вчителя: духовне здоров’я вчителів під час COVID-19. Мексиканський досвід. Науково-педагогічні студії, (5), 97–111. https://doi.org/10.32405/2663-5739-2021-5-97-111

Номер

Розділ

Історико-педагогічні студії