Від «презентального» вчителя до «онлайн» вчителя: духовне здоров’я вчителів під час COVID-19. Мексиканський досвід
DOI:
https://doi.org/10.32405/2663-5739-2021-5-97-111Анотація
У статті висвітлено результати педагогічного дослідження, метою якого було виявити на основі вивчення мексиканського досвіду причини стресу вчителів під час пандемії COVID-19, пов’язаного з необхідністю переведення системи освіти у режим онлайн та активного використання цифрових технологій. Порушено проблему щодо зменшення в цій ситуації потрясінь, яких зазнають педагоги. Проведене дослідження показало, що вчителі (особливо літнього віку), які звикли працювати в аудиторному режимі, не готові виконувати функції онлайн-модераторів. Саме цей фактор спричинив у вчителів емоційний стан напруженості й нервозності. Зважаючи на особливості педагогічної діяльності, що передбачають високу зосередженість і напруженість, а також необхідність піклування про власне здоров’я та своїх рідних в умовах пандемії COVID-19, а також занепокоєння й тривогу щодо труднощів викладання у відокремленому режимі з використанням медіаційної технології, слід визнати, що це є «останньою краплею», яка впливає на психічний стан вчителя. Нервова система розхитується, а стан постійного хвилювання, невпевненості, роздратованості зумовлюють фізичний дискомфорт та захворювання. Емоційний стан стресу у викладачів посилюється пандемією COVID-19. Проте автори вважають, що цей стрес можна зменшити, якщо вчитель оволодіє основними принципами електронного «керування». Педагогів слід навчити використовувати інформаційно-цифрові технології. Таке навчання має бути організовано за андрагогічними принципами та передбачити врахування обставин, пов’язаних з традиційною освітою вчителя очної системи. З огляду на це автори вважають, що важливо передбачати побічні ризики, пов’язані з традиційною загальноосвітньою й технологічною підготовкою педагога. У процесі перекваліфікації вчитель може втратити свої найцінніші традиційні навички: читання оригінальних (на папері) текстів, рукописного конспектування, письмового вираження своїх думок, можливості працювати з письмовими джерелами, здатності до критичного аналізу, рефлексії, абстрактного мислення, уяви, творчості тощо.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- вони залишають за собою право на авторство своєї роботи одразу після її публікації, зберігають це право за собою без жодних обмежень, а також передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License CC BY-NC-SA, котра дозволяє іншим особам редагувати, вносити зміни і брати за основу для своїх творів їхній твір некомерційним чином поки автори похідних творів вказують авторів як авторів оригіналу і ліцензують свої твори на тих самих умовах.
Дата початку дії авторського права на статтю відповідає даті публікації випуску, до якого вона включена.
СПІВПРАЦЯ З АВТОРАМИ
Редакція інформує авторів із редакційно-видавничим процесом, прописує терміни прийому матеріалів та дати публікації випусків. Окрім цього автор отримує детальний опис процесу рецензування. (Редакція здійснює підбір рецензентів для кожного окремого рукопису та надсилає авторам розгорнуті коментарі рецензентів).
Автор, подаючи статтю, висловлює тим самим згоду на її публікування у виданні, розміщення у вільному доступі на сайті видання в мережі Інтернет і передачу тексту статті (зокрема посилань, бібліографічної інформації тощо) третім особам, надання яким цих відомостей має обов’язковий характер, або іншим особам для використання з некомерційною метою, забезпечення можливості цитування публікації та підвищення індексу цитованості автора й видання.
Редакційна колегія визначає науковий рівень поданої статті, відповідність тематиці видання та встановленим вимогам.
Редакція зберігає за собою право на незначне літературне редагування та корегування текстів зі збереженням авторського стилю.
Рішення редколегії щодо прийняття або відхилення рукопису ґрунтується на його актуальності, новизні, відповідності науковому спрямуванню та вимогам видання.
Редакція має право вилучити вже опубліковану статтю, якщо з’ясується, що в процесі публікування статті порушені чиїсь права або ж загальноприйняті норми наукової етики.