Використання принципів емоційного дизайну та інформаційних систем у трансформації шкільних бібліотек України
DOI:
https://doi.org/10.32405/2663-5739-2021-5-112-119Анотація
У роботі здійснено дослідження та аналіз ролі шкільних бібліотек у формуванні художньо-емоційного світогляду учнів в рамках концепції нової української школи.
У сучасному глобальному освітньому просторі чітко простежується тенденція, спрямована на перетворення шкільних бібліотек у мультисервісні інтерактивні центри, які покликані повністю задовольняти зростаючі інформаційні потреби користувачів.
Метою дослідження є огляд та аналіз сучасних креативних концепцій, принципів і підходів емоційного дизайну та інформатизації в трансформації шкільних бібліотек України. Проведено огляд сучасних українських і зарубіжних досліджень, присвячених емоційному проєктуванню та інформатизації просторів шкільних бібліотек. Проаналізовано історичний контекст розвитку шкільних і публічних бібліотек у світі та Україні. Досліджено сучасний стан та місце шкільних бібліотек в освітньому процесі нової української школи та світу. Понад 50% директорів зазначають, що наявні в школах комп’ютери не відповідають потребам навчального процесу через їх фізичну і моральну застарілість. Проаналізовано стан комп’ютеризації та «діджиталізації» шкільних бібліотек України та світу. На основі аналізу стану комп’ютеризації шкільних бібліотек виявлено низьке забезпечення цифровими ресурсами та сучасними комп’ютерами.
Проаналізовано та систематизовано сучасні принципи емоційного проєктування освітніх просторів на прикладі шкільних бібліотек. Розглянуто та проаналізовано три рівні для оцінювання та трансформації простору шкільних бібліотек – рефлекторний, інтуїтивний та поведінковий. Дане комплексне дослідження дало змогу поглибити знання та виокремити спектр нових можливостей для формування комунікат ивно-інформаційного середовища шкільних бібліотек як соціокультурних середовищ.
Сучасні шкільні бібліотеки в рамках нової української школи стоять на порозі неминучих трансформаційних процесів відповідно до вимог інформаційного суспільства та інформатизації всіх сфер життя.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- вони залишають за собою право на авторство своєї роботи одразу після її публікації, зберігають це право за собою без жодних обмежень, а також передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License CC BY-NC-SA, котра дозволяє іншим особам редагувати, вносити зміни і брати за основу для своїх творів їхній твір некомерційним чином поки автори похідних творів вказують авторів як авторів оригіналу і ліцензують свої твори на тих самих умовах.
Дата початку дії авторського права на статтю відповідає даті публікації випуску, до якого вона включена.
СПІВПРАЦЯ З АВТОРАМИ
Редакція інформує авторів із редакційно-видавничим процесом, прописує терміни прийому матеріалів та дати публікації випусків. Окрім цього автор отримує детальний опис процесу рецензування. (Редакція здійснює підбір рецензентів для кожного окремого рукопису та надсилає авторам розгорнуті коментарі рецензентів).
Автор, подаючи статтю, висловлює тим самим згоду на її публікування у виданні, розміщення у вільному доступі на сайті видання в мережі Інтернет і передачу тексту статті (зокрема посилань, бібліографічної інформації тощо) третім особам, надання яким цих відомостей має обов’язковий характер, або іншим особам для використання з некомерційною метою, забезпечення можливості цитування публікації та підвищення індексу цитованості автора й видання.
Редакційна колегія визначає науковий рівень поданої статті, відповідність тематиці видання та встановленим вимогам.
Редакція зберігає за собою право на незначне літературне редагування та корегування текстів зі збереженням авторського стилю.
Рішення редколегії щодо прийняття або відхилення рукопису ґрунтується на його актуальності, новизні, відповідності науковому спрямуванню та вимогам видання.
Редакція має право вилучити вже опубліковану статтю, якщо з’ясується, що в процесі публікування статті порушені чиїсь права або ж загальноприйняті норми наукової етики.