Ретроспективний аналіз дисертацій за темою «Інклюзивна освіта»
DOI:
https://doi.org/10.32405/2663-5739-2021-5-173-184Анотація
У статті здійснено бібліометричне дослідження дисертацій вітчизняних науковців за темою «Інклюзивна освіта» з метою виявлення стану розвитку української науки в цьому напрямі. Наведено статистичні дані щодо дисертацій, які захищені в науково-дослідних установах та вищих навчальних закладах освітянської галузі із зазначеної теми в розрізі спеціальностей Атестаційної колегії МОН України (АК МОН України), галузь «Педагогіка», наукових ступенів та дисертаційної активності цих закладів освіти щодо висвітлення досліджуваної теми.
Надано короткий екскурс щодо проведення перших міжнародних форумів з проблеми інклюзивної освіти, на яких у міжнародній практиці введено термін «інклюзія». Автором наголошено на загостренні проблеми в освіті з навчання дітей з особливими освітніми потребами у зв’язку з карантинними заходами через пандемію COVID-19 та запровадженням всеохоплюючого дистанційного навчання, а також звернуто особливу увагу на ІКТ-освіту таких дітей. Обґрунтовано потребу в організації нових інклюзивно-ресурсних центрів, відкритті додаткових інклюзивних класів у закладах загальної середньої освіти (далі – ЗЗСО), які мають забезпечити здобуття загальної середньої освіти дітьми з обмеженими можливостями. На основі висвітлення результатів наведеного бібліометричного дослідження зроблено висновок щодо актуалізації проблематики розглянутих дисертаційних робіт, який може бути підставою для надання таким дослідженням інноваційної ваги з метою створення для дітей з особливими потребами спеціальних програм і методик навчання різних предметів, у тому числі й з ІКТ-підготовки. Вибірку та аналіз дисертацій зроблено в процесі роботи над науково-допоміжним покажчиком «Дисертації з питань освіти 1991-2021 рр.».
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- вони залишають за собою право на авторство своєї роботи одразу після її публікації, зберігають це право за собою без жодних обмежень, а також передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License CC BY-NC-SA, котра дозволяє іншим особам редагувати, вносити зміни і брати за основу для своїх творів їхній твір некомерційним чином поки автори похідних творів вказують авторів як авторів оригіналу і ліцензують свої твори на тих самих умовах.
Дата початку дії авторського права на статтю відповідає даті публікації випуску, до якого вона включена.
СПІВПРАЦЯ З АВТОРАМИ
Редакція інформує авторів із редакційно-видавничим процесом, прописує терміни прийому матеріалів та дати публікації випусків. Окрім цього автор отримує детальний опис процесу рецензування. (Редакція здійснює підбір рецензентів для кожного окремого рукопису та надсилає авторам розгорнуті коментарі рецензентів).
Автор, подаючи статтю, висловлює тим самим згоду на її публікування у виданні, розміщення у вільному доступі на сайті видання в мережі Інтернет і передачу тексту статті (зокрема посилань, бібліографічної інформації тощо) третім особам, надання яким цих відомостей має обов’язковий характер, або іншим особам для використання з некомерційною метою, забезпечення можливості цитування публікації та підвищення індексу цитованості автора й видання.
Редакційна колегія визначає науковий рівень поданої статті, відповідність тематиці видання та встановленим вимогам.
Редакція зберігає за собою право на незначне літературне редагування та корегування текстів зі збереженням авторського стилю.
Рішення редколегії щодо прийняття або відхилення рукопису ґрунтується на його актуальності, новизні, відповідності науковому спрямуванню та вимогам видання.
Редакція має право вилучити вже опубліковану статтю, якщо з’ясується, що в процесі публікування статті порушені чиїсь права або ж загальноприйняті норми наукової етики.