Нормативно-правове забезпечення реформування загальної середньої освіти у Франції та в Україні (1991–2021 рр.)
DOI:
https://doi.org/10.32405/2663-5739-2022-6-98-107Анотація
У статті охарактеризовано нормативно-правове забезпечення реформування загальної середньої освіти у Франції та Україні у 1991–2021 роках. Висвітлено етапи становлення національної освітньої системи України. Зазначено, що українська національна система освіти здебільшого зберегла прогресивні здобутки і традиції минулого, а також стала краще відповідати новим суспільним відносинам і водночас накопичила інноваційний потенціал подальшого розвитку. В статі зауважено, що з прийняття в 1991 р. законів про освіту та наукову і науково-технічну діяльність цей період національної освітньої самоідентифікації завершився остаточною дезінтеграцією української освіти з пострадянським освітнім простором, створенням цілісного комплексу національного освітнього законодавства, прийняттям Національної доктрини розвитку освіти на перспективу. Період з 2014 р. охарактеризовано як період комплексної модернізації освітньо-наукової сфери. Виокремлено та охарактеризовано етапи розроблення державної політики в галузі освіти: перший етап (1989–1995); другий етап (1996–1998); третій етап (1998–2001). Зауважено формування протягом років незалежності методологічних засад національної освітньої політики на основі національних пріоритетів та нового соціально-економічного контексту. В якості важливого здобутку для всіх рівнів освіти України зазначено формування цілісної законодавчої бази—затвердження Законів України «Про освіту» (1991), «Про професійно-технічну освіту» (1998), «Про загальну середню освіту» (1999), «Про позашкільну освіту» (2000), «Про вищу освіту» (2002). Зауважено, що перша хвиля реформ в українській освіті була пов’язана з формуванням нової демократично-базованої системи освіти, деідеологізацією змісту освіти, надання йому національної специфіки. У статті у хронологічній послідовності розглянуто основні закони та нормативні акти, дотичні до середньої освіти Франції протягом 1991 – 2021 років: Закон про рівні права та можливості, участь та громадянство інвалідів від 11 лютого 2005 року; Закон про керівництво та планування навчальних програм №2005-380 від 23 квітня 2005 року для майбутнього шкіл; Указ № 2005-1145 від 9 вересня 2005 р.; Указ № 2005-1178 від 13 вересня 2005 р.; Указ №2006-830 від липня 2006 року; Закон про керівництво та реструктуризацію шкіл No. 2013-595 від 8 липня 2013 року. Охарактеризовано сучасні тенденції у сфері французької середньої освіти: обов’язкове залучення учнів до професійної діяльності та отримання диплома бакалавра найбільшою кількістю ліцеїстів, що підтримується законодавством на національному рівні.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Алла Дурдас

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- вони залишають за собою право на авторство своєї роботи одразу після її публікації, зберігають це право за собою без жодних обмежень, а також передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License CC BY-NC-SA, котра дозволяє іншим особам редагувати, вносити зміни і брати за основу для своїх творів їхній твір некомерційним чином поки автори похідних творів вказують авторів як авторів оригіналу і ліцензують свої твори на тих самих умовах.
Дата початку дії авторського права на статтю відповідає даті публікації випуску, до якого вона включена.
СПІВПРАЦЯ З АВТОРАМИ
Редакція інформує авторів із редакційно-видавничим процесом, прописує терміни прийому матеріалів та дати публікації випусків. Окрім цього автор отримує детальний опис процесу рецензування. (Редакція здійснює підбір рецензентів для кожного окремого рукопису та надсилає авторам розгорнуті коментарі рецензентів).
Автор, подаючи статтю, висловлює тим самим згоду на її публікування у виданні, розміщення у вільному доступі на сайті видання в мережі Інтернет і передачу тексту статті (зокрема посилань, бібліографічної інформації тощо) третім особам, надання яким цих відомостей має обов’язковий характер, або іншим особам для використання з некомерційною метою, забезпечення можливості цитування публікації та підвищення індексу цитованості автора й видання.
Редакційна колегія визначає науковий рівень поданої статті, відповідність тематиці видання та встановленим вимогам.
Редакція зберігає за собою право на незначне літературне редагування та корегування текстів зі збереженням авторського стилю.
Рішення редколегії щодо прийняття або відхилення рукопису ґрунтується на його актуальності, новизні, відповідності науковому спрямуванню та вимогам видання.
Редакція має право вилучити вже опубліковану статтю, якщо з’ясується, що в процесі публікування статті порушені чиїсь права або ж загальноприйняті норми наукової етики.