Каталог як форма репрезентації українських дитячих періодичних видань 20-х – початку 40-х років XX ст. з фонду Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського
DOI:
https://doi.org/10.32405/2663-5739-2022-6-181-192Анотація
У статті здійснено інформаційний огляд нещодавно оприлюдненого каталогу «Українські дитячі періодичні видання 20-х – початку 40-х років ХХ ст. у фонді Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського», у якому цілісно представлено масив українських часописів для дітей згаданого хронологічного періоду як частину джерельного комплексу з історії освіти, виховання, педагогічної думки, дитячої літератури для збагачення джерельної бази наукових студій. Проаналізовано стан дослідження дитячої періодики, обґрунтовано актуалізацію упорядкування довідково-бібліографічних видань.
Мета статті полягає у розкритті структури, тематичного діапазону та інформаційного наповнення каталогу, у якому систематизовано бібліографічні відомості про 9 дитячих часописів: «Більшовиченята», «Будь напоготові!», «Весела бригада», «Дитячий рух», «Друг дітей», «Жовтеня», «Жовтневі сходи», «Піонерія», «Червоні квіти». Подано інформаційні довідки про досліджувані часописи. Проаналізовано їхнє змістове наповнення, визначено характерні риси та специфічні особливості. Встановлено, що інформаційний контент презентованих у каталозі видань ілюструє вплив ідеологічної пропаганди на виховання людини радянської доби, формування особистості громадянина в умовах однобокого висвітлення подій суспільно-політичного та громадсько-культурного життя.
Аргументовано важливе значення каталогу в інформаційному забезпеченні наукових студій для об’єктивного висвітлення й переосмислення історії освіти радянського періоду. Окреслено подальші перспективи популяризації каталогу та створення цифрового контенту представлених у ньому журналів.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Надія Якобчук, Сніжана Тарнавська

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- вони залишають за собою право на авторство своєї роботи одразу після її публікації, зберігають це право за собою без жодних обмежень, а також передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License CC BY-NC-SA, котра дозволяє іншим особам редагувати, вносити зміни і брати за основу для своїх творів їхній твір некомерційним чином поки автори похідних творів вказують авторів як авторів оригіналу і ліцензують свої твори на тих самих умовах.
Дата початку дії авторського права на статтю відповідає даті публікації випуску, до якого вона включена.
СПІВПРАЦЯ З АВТОРАМИ
Редакція інформує авторів із редакційно-видавничим процесом, прописує терміни прийому матеріалів та дати публікації випусків. Окрім цього автор отримує детальний опис процесу рецензування. (Редакція здійснює підбір рецензентів для кожного окремого рукопису та надсилає авторам розгорнуті коментарі рецензентів).
Автор, подаючи статтю, висловлює тим самим згоду на її публікування у виданні, розміщення у вільному доступі на сайті видання в мережі Інтернет і передачу тексту статті (зокрема посилань, бібліографічної інформації тощо) третім особам, надання яким цих відомостей має обов’язковий характер, або іншим особам для використання з некомерційною метою, забезпечення можливості цитування публікації та підвищення індексу цитованості автора й видання.
Редакційна колегія визначає науковий рівень поданої статті, відповідність тематиці видання та встановленим вимогам.
Редакція зберігає за собою право на незначне літературне редагування та корегування текстів зі збереженням авторського стилю.
Рішення редколегії щодо прийняття або відхилення рукопису ґрунтується на його актуальності, новизні, відповідності науковому спрямуванню та вимогам видання.
Редакція має право вилучити вже опубліковану статтю, якщо з’ясується, що в процесі публікування статті порушені чиїсь права або ж загальноприйняті норми наукової етики.